Rejsedagbog fra Thailand 2024 - Koh Lanta

1. Khlong Dao Beach

Dag 6 - Koh Jum til Koh Lanta

Vi har været i Thailand i en uges tid nu og har startet ferien på den skønneste, autentiske, lille ø. Stedet gjorde det virkelig nemt bare at være og nyde det. Og havde man brug for et lift, en anbefaling, en omgang tøjvask eller transport til det nye sted, så var de hurtige til at hjælpe os med alt.

En rolig færgetur senere ankom vi til Koh Lanta (færge er mere børnevenlig en speed boat, man kan høre hvad hinanden siger, amme, skifte ble, spise - alt det man ikke kunne på speed boat).

Ny sted, ny slags ferie.

Der er meget mere gang i den her på Koh Lanta.
Det nye sted vi bor er lidt mere resort-agtigt, lige ude til en strand, hvor der sker en masse, strandbarer, andre resorts lige ved siden af, og et stykke ind til byen er der en del butikker og restauranter at udforske.
Vi skal vænne os til det, nu hvor vi lige har været en uge i det rolige paradis.

Det gik op for os, at den ægte Thailand følelse også kommer i og med man er få turister iblandt rigtig mange thailandske indfødte. Her er vi rigtig mange turister iblandt få thailandske indfødte.

De næste par dage står på oplevelser her på øen. Der er meget at opleve og det vil vi bruge dagene på 😊

Eine Woche im stillen Paradis sind vorbei und heute ging’s weiter auf die nächste Insel - Koh Lanta.

Eine entspannte Fährenfahrt später waren wir schon am Pier von Koh Lanta. Fähre kann auf jeden Fall mehr mit Kindern, hier kann man sowohl Stillen, Windel wechseln, miteinander reden und essen, was alles im Speed Boot nicht möglich war.

Neuer Ort, neues Feriengefühl.

Hier in Koh Lanta ist viel mehr los. Wir wohnen an einem Ort, der mehr wie ein Resort ist, direkt zu einem sehr belebten Strand, mit Strandbars, andere Resorts gleich nebenan und ein Stück vom Strand weg viele Geschäfte und andere Restaurants.

Müssen wir uns erstmal wieder dran gewöhnen nach einer Woche im stillen Paradies.

Wir haben bemerkt, dass das Gefühl vom echten Thailand stärker ist, wenn man wenige Touristen inmitten von ganz vielen thailändischen Einheimischen ist, anstelle von vielen Touristen zwischen wenigen Thailändern.

In den nächsten Tagen wollen wir die Insel erleben. Hier gibts einiges zu sehen 😊

Dag 7 - Koh Lanta

Vores første dag her på Koh Lanta har vi brugt på at lande her og finde os til rette. Vi har udforsket nærområdet, gået op og ned af den ret lange strandpromenade her på Khlong Dao Beach, spist lækker mad, været i poolen og puttet børn nærmest på skift, da de begge to har været ret trætte idag.

Vi har også vasket lidt tøj. For vi har pakket let ift. tøj. Og mangler hist og her lidt påklædning, især til børn, fordi deres tøj hurtigere bliver beskidt. Men så heller vaske engang imellem, for flere ting gider vi alligevel ikke slæbe rundt på.

De fleste vi har mødt, der rejser med små børn, har haft en del mere bagage med, så vi er glade for den måde vi har kunne begrænse os på - og der er endda et par ting vi også kunne have undværet (vi opdaterer pakkelisten når vi kommer hjem).

I morgen skal vi besøge Koh Lanta Old Town en halv time herfra, som vi har hørt meget godt om 😊

Unseren ersten Tag hier auf Koh Lanta haben wir es erstmal ruhig angehen lassen. Wir haben die Gegend erkundet, sind die lange Strandpromenade hier beim Khlong Dao Beach entlang spaziert und haben lecker gegessen, waren im Pool und haben die Kids einer nach dem anderen hingelegt - die waren beide heute richtig müde.

Wir haben auch Klamotten gewaschen. Wir haben uns was das angeht sehr gut eingeschränkt. Uns fehlt hier und da mal was, besonders für die Kids, wo alles schneller schmutzig wird. Aber wir wachsen doch lieber hin und wieder mal alles mit Hand, anstatt mehr mitzuschleppen.

Die Familien die wir bisher mit kleinen Kindern getroffen haben, hatten einiges mehr mit, und da sind wir sehr froh dass wir uns da gut einschränken konnten. Haben sogar ein zwei Dinge dabei, die wir unnötig finden.

Morgen besuchen wir Koh Lanta Old Town, davon haben wir schon viel gutes gehört 😊

Dag 8 - Koh Lanta

I dag så vi noget af den flotte thailandske natur og de mange små landsbyer her på Koh Lanta, da vi kørte fra vores resort til Old Town. En halv times køretur på en åben truck, som i sig selv er en aktivitet vi har nydt meget og gerne vil gentage mange gange mens vi er her.

Koh Lanta Old Town ligger på den anden ikke så turistet side af øen. En by (jeg vil kalde det en gade) lige ud til vandet, med masser af små butikker,  restauranter og mest af alt juice- og smoothies-stande. Husenes stil leder også lidt tankerne hen på pirater og kolonitid.

Vi fik da købt noget af det tøj jeg lige havde skrevet om, at vi manglede. C fik den flotteste kjole 🌼

Vi spiste et virkelig lækkert sted, hvor mama A fik noget friteret blæksprutte, som lille C bare tog og spiste af. Det var altså mærkeligt at kunne lide som barn. Papa fik lækre kæmperejer - det var virkelig et dejligt sted at spise.

Aftentimerne bød på noget (kun) ok Thaimad i et af strandpromenadens spisesteder som henvender sig til turisterne og bl.a. sælger "Western Thai Food and  Swedish Pizza" πŸ˜‚ Det behøver heldigvis ikke at være en sindsoplevelse hver gang.

Heute haben wir was von der schönen thailändischen Natur und viele kleine Dörfer gesehen, auf unserem Weg nach Koh Lanta Old Town, auf der anderen Seite der Insel. Eine halbe Stunde Fahrt auf einem offenen Truck, das beste Sightseeing das ich mir vorstellen kann und das werden wir auf jeden Fall noch öfters wiederholen.

Old Town ist eine kleine Stadt (eher eine Straße) direkt am Wasser, mit vielen kleinen Läden und Restaurants und natürlich die tausenden Juice- und Smoothiestände die es hier überall gibt.

Dort haben wir all die Klamotten gekauft, von denen ich gestern noch geschrieben habe, dass sie uns fehlen. C hat das schönste Kleid bekommen 🌼

Wir haben in einem richtig leckeren Restaurant gegessen, wo Mama A frittierte πŸ™ bekommen hat, die C einfach unaufgefordert genommen und gegessen hat. Merkwürdig sowas als Kind zu probieren😁

Abends sind wir hier an der belebten Strandpromenade mit den vielen Bars und Restaurants zum Essen hin. Alles sehr für Turisten gemacht, wird sogar schwedische Pizza?! angeboten. Was auch immer das ist ;)

Dag 9 - Koh Lanta

En rolig formiddag, poolhygge med badering, røde skuldre, lur til børnene og massage til mama.

En sjov og på mange måder overstimulerende eftermiddag, med tuktuk-tur til byen tættest på, thai-pancakes, 3-4-5 fruitshakes (vi tæller ikke mere, det vil man bare gerne leve af her), en tur i den store supermarked, food marked og en masse thailandske skrammelbutikker.

Ein ruhiger Vormittag, Pool mit Luftmatratze, rote Schultern, Mittagsschlaf für die Kids und Massage für Mama.

Ein witziger und auch überstimulierender Nachmittag mit TukTuk-Fahrt in die Stadt, Thai-pancakes, 3-4-5 fruitshakes (wir zählen nicht mehr, davon will man einfach leben), ne Tour in den großen Supermarkt, Food Markt und einige thailändische Krimskrams Läden.

Dag 10 - Koh Lanta

Nu har vi været i Thailand 1/3 del af vores ferie. Det er dejligt fordi vi stadig har rigtig mange oplevelser forude og skal se den helt sydlige del af Koh Lanta fra på mandag. Der er en der har givet lidt udtryk for at savne hjemmet, børnehaven og vennerne og det var ikke papa C ;-)

Sådan en hel dag på en flot strand 15 min herfra (de kalder den Beautiful Beach og gudskelov så holden den hvad den lover) kan heldigvis afhjælpe hjemve🫢

Jetzt sind 1/3 der Ferien schon an uns vorbei gezogen und das bedeutet zum Glück dass noch viele Urlaubstage und Erlebnisse vor uns liegen. Ab Montag geht es in den Süden von Koh Lanta, wo wir wieder ein gemütliches Bungalow direkt am Wasser haben.

Es hat schon jemand etwas Heimweh nach Freunden, Kindergarten und unserem zu Hause, und das ist nicht Papa C ;-)

So ein schöner Tag am Beautiful Beach, wie sie ihn hier nennen (hält zum Glück das Versprechen) hilft das Heimweh zu vergessen 🫢

2. Khlong Chak Beach

Dag 11 og 12 - Koh Lanta

Vi tager lige to dage på en gang. Igår var vores sidste dag på ressortet helt op nordpå, vi har været klar til at komme videre. Dagen blev brugt på nedpakning og så brugt vi stort set hele dagen ved poolen, som vi vil nyde inden vi skal videre til et idyllisk bungalowsted ned til stranden, uden pool.

Und hier kommen zwei Tage auf einmal. Gestern war unser letzter Tag im Resort im Norden von Koh Lanta, wir waren total bereit dafür was Neues zu sehen. Wir haben den letzten Tag gepackt und im Pool verbracht. Den wollten wir noch genießen, bevor es weiter geht zu den idyllischen Bungalows direkt am Strand, und ohne Pool.

Alt i alt synes vi at sidste sted tæt på sala dan pier (Koh Lantas hovedpier) var lidt for travlt i forhold til den slags ferie vi ønsker os. Stranden er egentlig mere en gåvej, hvor der færdes meget og hvor man ikke rigtig ligger og bader. Så det var dejligt med pool.

Om aftenen er der fireshow og alt muligt tamtam i de restauranter, der ligger lige ud til stranden. Hvis man vil have lækker autentisk mad, så skal man gå den anden vej :-)

Alles in allem fanden wir den letzen Ort direkt am Sala dan Pier (Koh Lantas Hauptpier) ein bisschen zu voll für unseren Geschmack. Der Strand war eigentlich ein Gehweg für alle, wo man nicht so wirklich badet. Deshalb umso besser mit Pool.

Am Abend gabs fireshows und alles mögliche an Unterhaltung in den Restaurants mit Strandlage. Autentisches Essen gabs in der anderen Richtung :-)

Vores “truck guy”, der altid kommer med hele familien og henter en, kørte os sydpå. Ham fik vi anbefalet på Koh Jum af en tysk familie.

Vores næste sted ligger på Khlong Chak Beach og her er bare dejligt! Stedet havde mega god anbefalinger og var stadigvæk i den billige ende, så vi havde glædet os til at se det an.

Virkelig en flot bugt, mega dejlig strand, fine bambushytter og stedets restaurant er super godt. Her kan vi godt være bekendt at blive en hel uges tid og bare nyde det dejlige Thailand β˜€οΈπŸ–οΈπŸ‡ΉπŸ‡­

Unser „Truck-guy“, der uns immer mit seiner ganzen Familie abholen kommt, hat uns runter an die Südküste gefahren. Den haben wir schon auf Koh Jum von einer deutschen Familie empfohlen bekommen.

Der nächste Ort liegt am Khlong Chak Beach und hier ist es wunderschön! Der Ort hatte super gute Empfehlungen und war trotzdem recht günstig und wir haben uns super gefreut zu sehen, wie es hier ist.

Eine super tolle Bucht, sehr schöner Strand, süße Bambushütten und das Restaurant vor Ort ist super lecker. Hier kann man gut ne ganze Woche bleiben und einfach genießen β˜€οΈπŸ–οΈπŸ‡ΉπŸ‡­

Dag 13 - Koh Lanta

Hvis ikke jeg allerede har nævnt det, så er thaierne SÅ crazy med babyer. De har allerede givet J meget opmærksomhed imens vi har været her. Det sted vi er nu, er dog mest vilde med ham indtil videre. De kommer flere gange dagligt kun for at hilse på ham, nusse ham, prikke ham i hans mange foldere og kalder ham “Big boy” :D det er altså ret underholdende at se på.

Ellers er de også ret vilde med andre nuttede ting, nemlig katte, her bor 6-10 stykker, og der findes en donationsboks, hvor man må donere til kattenes mad😁

Stranden er helt fantastisk, det bedste sted at lege for C er et lille vandløb, der løber ud i havet. Her kan hun bruge rigtig mange timer og glemme alt omkring sig.

Papa C har været på tur med scooteren og vi andre har spist is, leget på stranden og siddet i skyggen under det store træ lige foran.

Falls ich es bisher noch nicht erwähnt habe: die Thais sind so verrückt nach Babys. J hat schon richtig viel Aufmerksamkeit bekommen, seitdem wir hier in Thailand sind. Am verrücktesten sind sie bisher hier wo wir jetzt sind. Sie kommen mehrmals am Tag zu ihm um Hallo zu sagen, ihn zu drücken, streicheln, piksen ihn in seine Hautfalten und nennen ihn „big boy“ :D sehr unterhaltend sich das anzuschauen.

Ansonsten sind die hier auch verrückt nach anderen niedlichen Dingen, nämlich Katzen. Es gibt hier 6-10 Katzen und sogar eine kleine Spendendose für Katzenfutter 😁

Der Strand hier ist total toll, super schön zum schwimmen und perfekt zum spielen für C. Hier läuft ein kleines Gewässer vom Land ins Meer, hier kann sie stundenlang spielen und alles um sich vergessen.

Papa C war heute nochmal mit dem Roller unterwegs und wir anderen haben Eis gegessen, am Strand gespielt, im Schatten unter dem großen Baum hier am Strand gechillt. Ein schöner, entspannter Urlaubstag.

Dag 14 og 15 - Koh Lanta

Die Tage hier werden irgendwie alle zu einem, weil sich die Dinge immer wiederholen, und man kann den einen vom anderen Tag kaum unterscheiden. Ich glaube wir sind richtig im Urlaubsmodus angekommen.

Gestern war wieder mal ein müder Tag für die Kinder, und merkwürdigerweise haben sie den immer beide gleichzeitig. J hat den ganzen Vormittag bei Mama auf dem Arm im Liegestuhl unterm Baum direkt am Strand gepennt.

C und C haben am Wasserlauf gespielt und eine Dämmung gebaut bis C irgendwann garnicht mehr konnte, weil sie müde & hungrig war, und unbedingt mal wieder aus der Sonne raus musste.

Die beiden haben einen ewig langen Mittagsschlaf gehalten und waren garnicht aufzuwecken. Bis zum Sonnenuntergang sind wir im Meer baden gewesen und haben danach nur noch lecker gegessen. C hat ein österreichisches Mädchen am Nebentisch kennen gelernt. Da ist der Funke gleich übergesprungen und die haben den Rest des Abends so schön gespielt. Am Freitag kommen die sogar nochmal hierher zum Baden, damit die beiden Mädels nochmal spielen können.

Heute haben wir die Elefanten gleich 5 Minuten von hier besucht und gefüttert. Am Wochenende wollen wir außer Sonnen und Baden versuchen, trotz zwei kleiner Kids, einen Kochkursus mit zu machen. Sonntag ist ein Vormittags-Markt in der Old Town, da wollen wir auch gerne hin. Mal sehen was wir alles schaffen πŸ«•πŸœπŸ₯¬πŸ₯­

Alle dage flyder lidt sammen, fordi tingene gentager sig igen og igen. Det er feriemodus der for alvor er tændt for.

Igår har begge børn haft en træt dag igen, det har de sjovt nok altid på samme dag.
J har sovet hele formiddagen på min arm i skyggen under det store træ lige ned ved stranden.

C og C har leget ved vandløbet hele formiddagen og bygget dæmning. På et tidspunkt kunne lille C slet ikke mere og var både træt og sulten og det var på tide at komme ud af solen igen.

Så sov begge børn en meget lang lur og var næsten ikke til at vække.

Indtil solnedgang hyggede vi allesammen i vandet og gik et sted for at spise noget. Ved nabobordet sad der en østrisk pige som C kunne snakke med. Det var kærlighed ved første blik og de har leget drømmeagtigt sammen resten af aftenen. På fredag kommer de og besøger os her så pigerne kan få en badedag sammen.

Idag så og fodrede vi elefanterne lige knap 5 min herfra. I weekenden vil vi bortset fra den almindelige sol-bade-rytme, og selvom vi har to små med, prøve at nå både en madlavningskursus og tage hen til Old Town market. Lad os se om vi når det hele πŸ«•πŸœπŸ₯¬πŸ₯­

Når man lige tror man kan sove en lur og der står en abe og kigger ind ad vinduetπŸ˜„

Dag 16 - Koh Lanta

Den søde østrigske familie kom hen til vores strand og vi har hygget hele dagen. Pigerne har det bare mega godt sammen. Dagen gik med kortspil, bølgelege, volleyball, lur, øl, mad - indtil klokken var så sent at alle skulle soveπŸ’›

Die super nette österreichische Familie mit der gleichaltrigen Tochter kam heute zu unserem Strand und wir haben den ganzen Tag zusammen verbracht. Die Mädels spielen so super zusammen. Der Tag war gefüllt mit Kartenspielen, Wellenreiten, Volleyball, Mittagsschlaf, Bier, Essen und mehr - bis es irgendwann so spät war das alle nach Hause sind πŸ’›

Dag 17 - Koh Lanta

Sidste dag her på det næsten sydligste overnatningssted på Koh Lantas vestkyst.

Det har været et dejligt sted at bo, helt enkelt og uden luksus, men samtidig var der rigtig god og opmærksom service på. Et lækkert restaurant tilhørende, hvor mange mennesker kom udefra for at spise dagen rundt.

Det bedste var helt klart en virkelig flot strand, den var dejlig at lege ved, havet godt at bade i og vandløbet midt på stranden var prikken på i’et.

Der var lidt liv, en bar til højre og en til venstre, hvor de havde happy hour og man kunne se solnedgangen med en cocktail. Helt stille og roligt, uden at være for vild og uden for mange mennesker. Slet ikke den slags strandpromenade, vi lige var kommet fra, som lignede en Thailandudgave af Malaga kysten πŸ˜„ (ikke det man forventer eller drømmer om når man tænker på thailandske strande).

Dagen gik med en scooter køretur med alle 4 på scooteren. Baby i selen på ryggen hos mama A der sad bagpå, Papa C kørte og havde C foran mellem hans ben, C holdt på spejlene og mama holdt rundt om C’s krop bagfra. Det virkede virkelig godt - en måde at komme rundt på vi helt sikkert vil bruge igen, især når vi når hen til den meget lille og stille ø Koh Ngai, hvor der alligevel næsten ikke er noget trafik.

På vores tur så vi bl.a. en rigtig flot forladt strand som hedder Bamboo Beach og ligger endnu mere sydpå end vores. Der var meget hyggeligt. Køerne helt nede til stranden og kun ganske få andre mennesker, der legede rundt i de høje bøjler.

Aften sluttede med cocktails og solnedgang og mad i et lille familieejet sted 5 min på gåben, hvor man skulle gå helt ind i familiens hus for at bruge toilettet.

Vi rejser videre i morgen. Vi bliver hentet tidligt af vores taxaguy for at nå hen til Old Town Market, som er kun åben om formiddagen og hvor Thaierne selv handler. Vi håber på at få nogle autentiske thai oplevelser.

Bagefter tager vi hen til det næste sted. Denne gang skal vi midt på den lange vestkyst. På Klong Khong Beach.

3. Klong Khong Beach

Dag 18 - Koh Lanta

Vores ny bungalow er rigtig lækker. Indtil videre har vi jo booket de mest budgetvenlige og stadig rigtig godt anbefalede steder. Stedet vi er nu, var måske en anelse dyrere og det kan ses. Ret gennemført, værelser med vestlig standard, selvom hængekøjen på altanen ikke mangler. Lige ud til stranden er der både pool, massagested, restaurant, kiosk, minimarkt og reception OG et ret stort legerum til de små børn, med alt plasticlegetøj de overhoved kunne drømme om. C elsker det.

Massage her er virkelig godt og både papa og mama har allerede nydt godt af det, selvom vi kun har været her et døgn.

Stranden er en blanding af de to strande vi har boet ved her på Koh Lanta. Den er livlig med en del restauranter, barer og bungalowsteder. Med ikke overkroppet og det virker stadigvæk hyggeligt.

Det sidste døgn er gået med at vi oplevede markedet i old town lige inden det lukkede kl 10. Vi fik spist nogle sjove ting, vi ikke har set før. Nogle kartoffelbolde, som var helt sprøde udenpå og blødt indeni og smagte sødt. Lækre kokosvafler. Og så så vi nogle grøntsager vi aldrig havde set før og en masse kød, fisk og andre dyr, der lå til salg på nogle salgsboder helt uden is eller køling ved over 30 graders varme πŸ˜… det var en spænende oplevelse og vi var de eneste turister, der gik rundt der.

Ankommet til det nye sted, gik vi i poolen, så solnedgangen og spiste lidt - ingenting vild.

På denne strand er der få tidspunkter om dagen langt ud til vandet pga. tidevandet, derfor er det rart igen at have pool her.

Idag skete der lidt mere, en del timer i legerummet for C, massage for mama, pool, en scootertur for C til Sala Dan, hvor han fik målt op til skræddersyede hørskjorter. Bagefter en scootertur for alle 4 til aftenens spisested. En gåtur langs strandpromenaden senere sidder vi nu på terassen med cocktail og skal snart til at sove. Vi har det godt 🩡

Unser neuer Ort ist ziemlich nice. Bisher haben wir ja eher sehr günstige Unterkünfte gebucht, die immer noch sehr gute Empfehlungen hatten. Dieser Ort jetzt ist ein wenig teurer, immer noch günstig, aber man sieht den Unterschied. Die Bungalows hier haben ein bisschen mehr „westlichen Standard“, die Hängematte fehlt aber trotzdem nicht. Gleich unten am Strand liegen sowohl Pool, Massage, Restaurant, Kiosk, Minimarkt und sogar ein Kinderraum mit all dem Plastikspielzeug was man sich nur wünschen kann. C liebt es!

Die Massagen hier sind wirklich gut; Papa und Mama haben beide schon eine genossen.

Der Strand ist ne Mischung aus den beiden Stranden, an denen wir bisher gewohnt haben hier auf Koh Lanta. Sehr lebhaft mit einigen Restaurants, Bars und Bungaloworten. Aber irgendwie nicht zu voll oder unangenehm, sondern gemütlich.

Gestern waren wir auf dem Markt in der Old town genau bevor die um 10 Uhr schon wieder abbauten.

Wir haben ein paar neue Dinge entdeckt. Zb so Kartoffelbällchen, ganz knusprig außen und süß und weich innen. C hat die alle alleine aufgegessen. Leckere Kokosvaffeln. Und dann gabs natürlich Früchte und Gemüse en masse, auch ein paar Gemüsearten die wir vorher noch nie gesehen hatten. Und Fisch und Fleisch liegt einfach so da rum ohne Kühlung bei 30 Grad Hitze. πŸ˜… spannendes Erlebnis und wir waren die einzigen Turisten die dort rumliefen.

Am neuen Ort angekommen sind wir gleich in den Pool, haben den Sonnenuntergang gesehen und was gegessen - nichts wildes.

Aufgrund von Ebbe und Flut ist hier manchmal das Wasser sehr weit draußen und deshalb ganz cool hier wieder einen Pool zur Abkühlung zu haben.

Heute ist da schon was mehr passiert. Ein paar Stunden im Spielraum, Massage für Mama, Pool, ne Scootertour für Papa nach Sala Dan um die Maße für Leinenhemden zu nehmen. Danach sind wir alle auf dem Roller zu einem Restaurant fürs Abendessen. Einen langen Strandspaziergang später sitzen wir jetzt mit zwei Cocktails auf der Terrasse und gehen gleich ins Bett. Und gehts gut 🩡

Dag 19 - Koh Lanta

Vores sidste dag på Koh Lanta. Vi har lavet planerne om for en uges tid siden, hvor vi fandt et godt tilbud på den lille ø Koh Ngai. Vi var så glad for vores første uge på øen Koh Jum og derfor vil vi slutte af i samme ånd. Vi dropper derfor Ao Nang Beach kysten, da vi flere gange har hørt at det er meget turistisk der.

Koh Ngai er endnu mindre end Koh Jum og har flotte strande og den samme autentiske charme som Koh Jum. Vi fik allerede tippet om øen fra en familie der boede lige ved siden af os på Koh Jum og som lige var kommet fra øen Koh Ngai.

Derfor byder de sidste par dage inden turen går over Krabi tilbage til Bangkok på ødet og autentisk stemning i endnu et ø paradis. Vi glæder osπŸ–οΈ

Unser letzter Tag auf der Insel Koh Lanta.

Wir haben unsere ursprünglichen Pläne vor einer Woche geändert, wo wir ein gutes Angebot auf der Insel Koh Ngai gefunden haben. Wir waren so glücklich auf der ersten Insel Koh Jum und deshalb wollen wir im selben Stil unseren Urlaub beenden. Wir kassieren die letzte Woche an der Ao Nang Beach Küste, weil wir öfters gehört haben dass es dort sehr turistisch ist.

Koh Ngai ist noch kleiner als Koh Jum und hat richtig schöne verlassene Strände und den selben authentischen Charm wie Koh Jum. Den Tipp haben wir schon am ersten Ort von einer Familie bekommen, die gleich in der Nachbar Hütte wohnte und die gerade dort herkamen.

Deshalb steht unsere letzte Woche bevor es über Krabi zurück nach Bangkok geht im Zeichen von autistischer, stiller, inselparadis Stimmung πŸ–οΈ

Hier ein paar Bilder vom letzten Tag Koh Lanta/ Her er et par billeder fra vores sidste dag på Koh Lanta: