Rejsedagbog fra Thailand 2024 - Koh Ngai

Dag 20 - Koh Ngai

Angekommen an unserem letzten richtigen Urlaubsort, auf Koh Ngai. Ich, Mama A, war mir nicht bewusst das es so eine ruhige Insel ist. Es gibt eigentlich keine Straßen hier wo man fahren kann. Hier ist jeglicher Verkehr über Longtail Boote. Eine kleine Insel, wo die Ostküste einen langen Strand hat mit einzelnen Ferienwohnungen, aber Inlands ist die Insel nicht bewohnt. Also die nächsten 4 Tage werden wir es ganz ruhig angehen lassen.

Så er vi ankommet på Koh Ngai, vores sidste rigtige feriested. Jeg, mama A, var ikke klar over hvor rolig øen er. Der er ikke rigtig veje, man kan køre på. Alt trafik er med longtail både. En lille ø, hvor kun østkysten har strand og hvor der ligger et par feriesteder, men ikke noget beboelse indlands. De næste 4 dage kommer til at blive rolig.

Der Strand ist hier wirklich wieder wunderschön. Das Wasser ist ganz klar und hellblau und perfekt zum Schnorcheln, weshalb auch scheinbar viele die Insel besuchen auch für Tagestrips. Es ist 30-50 meter relativ flach und ganz klares Wasser, mit Sandboden und am Ende Korallen und Steinen. Auch cool für Kinder, weil es wie ein riesiges Planschbecken ist.

Stranden her er virkelig flot. Vandet er helt klart og lyseblåt og perfekt til snorkling, hvorfor der også er nogle der kommer for dagture. Der er ca. 30-50 m lavt vand til knæene, og helt krystalklart, sandbund og koraller og sten i slutningen. Derfor mega godt egnet til snorkling. Også for børn, fordi det er ligesom et kæmpestort badekar.

Hier gleich nebenan ist eine total chillige Bar, wo wir uns heute nach dem Reisetag erstmal Shake und Kokosnuss gegönnt haben und Karten gespielt haben.

Lige ved siden af er en rigtig afslappet bar, hvor vi efter en lang rejsedag har nydt drinks og har spillet lidt kort.

I morgen er en stranddag, snorkling, strandlege og massage lige ved vandet☀️

Morgen wird ein Strandtag, mit Schnorcheln, spielen und Massage gleich am Strand ☀️

Dag 21 - Koh Ngai

Her er det solopgangen man får lov at se når man står tidligt op, fordi vi nu er kommet til en østvendt strand.

Hier kriegt man den Sonnenaufgang zu sehen, wenn man früh genug aufsteht, weil wir jetzt an der Ostküste sind.

Her på øen bor rigtig mange tukaner, fascinerende hvordan de kan holde balance med sådan en stor snabel.

*de hedder vist ikke tukan men næsehornsfugle* men ligner altså meget tukaner;-)

Hier auf der Insel leben richtig viele Tukane, faszinierend wie die das Gleichgewicht halten können mit so einem riesigen Schnabel.

Ein paar Bilder von heute/ Lidt billeder fra idag:

Dag 22 - Koh Ngai

Der er flyttet en sød dansk familie ind ved siden af os, som blandt andet har en 4 årig pige, som C med det samme er begyndt at lege med. De to har stort set leget hele dagen og vi har haft tid til voksenhygge, når J også sov. Vi har snorklet, spillet kortspil, drukket eftermiddags drinks med benene i vandet og mere.
Om aftenen tog vi allesammen ud i en stor flok for at finde noget aftensmad.

Det blev lidt senere og vandet var kommet meget i lands. Nogle dele af vejen og stranden tilbage var oversvømmet og det blev en eventyrlig vej tilbage i mørket. Nogle gange skulle vi ud i helt andre resorts for at finde gåveje. En sjov og vild oplevelse.

Da vi lige var kommet hjem; skulle C direkte videre til naboresortet hvor der var en dreng der var kommet til skade. Heldigvis noget med knæet som hurtigt kunne komme på plads igen. Vi slutter åbenbart ferien, som den har startet ;-)
Så faldt vi bare trætte i seng, efter en lang og dejlig dag.

Neben uns ist eine sehr süße dänische Familie eingezogen, die unter anderem ein 4 jähriges Mädchen haben. C hat also wieder mal einen Spielkameraden gefunden. Die beiden haben den ganzen Tag lang gespielt und wir hatten Zeit für uns, besonders wenn J geschlafen hat. Zeit für Drinks, zum Schnorcheln, Karten spielen und vielem mehr.
Abends sind wir alle gemeinsam los um was zum Essen zu finden.

Es wurde etwas später als sonst und das Wasser war richtig weit in Land gezogen, so das Teile vom Gehweg zurück überschwemmt waren. Ein sehr abenteuerlicher Weg zurück, wo man teils im Wasser gehen musste und manchmal auf Gehwege in anderen Resorts ausweichen musste. Ein wildes und lustiges Erlebnis.

Als wir gerade nach Hause kamen, musste C direkt wieder los, weil im Nachbar Resort jemand ärztliche Hilfe brauchte. Zum Glück nur eine Kniescheibe die wieder auf ihren Platz musste. Also wir schließen die Ferien scheinbar genauso ab, wie sie begonnen haben ;-)
Danach sind wir alle 4 müde ins Bett gefallen, ein schöner und langer Tag.

***

Vi er langsomt til at holde opdateret herinde. Det er både fordi vi bare nyder de sidste dage i rolige ø omgivelser OG fordi wifi her er stort set ikke eksisterende. Man skal gå helt hen til receptionen og det har vi ikke altid lyst til. Vores værelse er også det mest basale vi har sovet i indtil videre, ingen klima men to blæser. Det er virkelig varmt om natten 🥵

Wir sind recht langsam in diesen Tagen euch hier auf dem laufenden zu halten. Teils weil wir die letzten Tage hier im ruhigen Insel Vibe genießen UND weil das Internet hier nicht wirklich existiert. Man muss ganz vorne zur Rezeption wenn man sich einloggen will und dann leben wir doch lieber ein paar Tage ohne. Unser Zimmer hier ist auch recht einfach ausgestattet, das erste hier in Thailand ohne aircondition. Es ist mega heiß nachts 🥵

Dag 23 - Koh Ngai

Unser vorletzter Tag hier auf Koh Ngai bevor wir die Heimreise antreten. Wir sind nach dem aufstehen direkt zum Frühstücksbuffet ins fancy Nachbarresort. Schön satt und ausgeschlafen wollten wir ein bisschen durch den Thailändischen Dschungel wandern, hin zum nächsten Aussichtspunkt. Eine schöne kinderfreundliche Wanderroute, nur einmal so steil dass man sich an einem Seil entlang hochziehen musste.

C war überraschend gut und in einem Jahr ist die Maus sicher bereit für einen Wanderurlaub und J im Sitzrucksack. Wir kamen zu einem Strand names Paradise Beach statt an den Aussichtspunkt, nicht geplant, aber auch schön und wir konnten uns alle im Meer einmal abkühlen 💦

Passen zum Mittagsschlaf kamen wir heim. Der Rest des Tages ist mit mehr Spielzeit für die Mädels und Strand genutzt worden.

Andensidste dag inden afrejse fra Koh Ngai. Vi stod op, spiste morgenmad på naboresortet, der har en lækker og fancy morgenmadsbuffet. Mæt og frisk sat vi os for at gå en tur igennem den thailandske jungle op til view point, som de kalder den udsigtspunkt der findes her på øen. En dejlig gåtur, et sted lidt kuperet og vejen så stejlt at der hang en snor man kunne bruge til at trække sig op. Lidt svedig med J i bæreselen og vi fandt ud af at C er en lille vandrepige og om et år kan vi måske allerede tage på vandreferie med hende og J i stolerygsæk.

Vi endte ved en strand der hed Paradise Beach og ikke ved view point, men det var da også meget flot der og så kunne vi tage en dukkert i vandet for lige at køle ned allesammen 💦

Vi kom hjem til lurtid og eftermiddagen blev brugt på mere legetid for C og hendes nye veninde og en feriedag lige ved standen.

Dag 24 - Koh Ngai

Så har vi nået slutningen af vores ferie. Vi havde vores allersidste dag ved stranden i Thailand i dag. Pigerne legede til formiddag, imens sejlede papa C og den anden dansk families far over til øen for at snorkle. Der var en masse brandmand så de snorklede ikke så meget, men de så kæmpekrabber der boede op på klippern 🦀 krabber er klart det dyr vi har set mest på vores ferie, lige efterfulgt af de søde krebs der går rundt og lever i deres egen skal.

Vi pakkede lidt og valgte så at spise aftensmad et sted længere nede af stranden, som C havde set på en løbetur. Det var super lækkert og rigtig hyggeligt med live guitarmusik. En rigtig dejlig afslutning på ferien. En gåtur langs stranden i mørket, med flot stjernehimmel henover os og en is på vejen, er vi klar til at sove i vores sauna, en sidste gang inden vi alle skal videre i morgen.

Solopgang kan altså også noget / den Sonnenaufgang zu schauen ist fast noch schöner als sie untergehen zu sehen. Wunderschöner Start in den Tag!

Unser letzter Ferientag am Strand vor der Rückreise. Die Mädels haben wieder den ganzen Vormittag gespielt. Die beiden Papas sind mit dem Kajak rüber zur Insel gerudert um zu schnorcheln, war der Plan. Es waren so viele Quallen dort, dass sie stattdessen Riesenkrabben, die auf den Klippen leben, gefunden haben. Krabben sind das Tier, was wir hier in Thailand am allermeisten gesehen haben, dicht gefolgt von den kleinen süßen Krebsen die in Muscheln leben. 🦀

Nach dem Packen sind wir ganz bis zum Ende des Strandes zu einem kleinen Restaurant, das C bei seiner Laufrunde gesehen hatte. Ein richtig tolles Erlebnis und schöner letzter Abend hier, mit gutem Essen und live Gitarrenmusik. Nach einem kleinen Spaziergang im Dunkeln zurück nach Hause untermagerbein Sternenhimmel, sind wir bereit für die letzte Nacht in unserer Sauna, bevor es morgen weiter geht.

Fra Koh Ngai til Krabi

En lang og let kaotisk rejsedag. Vi havde næsten en hel formiddag på stranden inden båden endelig kom lidt forsinket. Vi vågnede tidligt allesammen og så solopgangen. En helt rolig og smuk sidste morgen ved vandet.

Pigerne har sagt farvel til hinanden på den sødeste måde, familien rejser også videre idag.

Båden kom endelig og ankommet på Koh Lanta skulle vi ind til Sala Dan for at hente C’s skjorter ved skrædderen. De er meget flotte.

Rejsen videre til Krabi var bevidst ikke planlagt fordi vi ikke kendte tidsplanen og det endte med at være lidt svært at finde taxa til Krabi, men skrædderen kunne heldigvis hjælpe. Og en bil- og færgetur senere er vi i Krabi og klar til at flyve videre i morgen tidlig.

Ankommet i Krabi ser vi en lille thailandsk by, ingenting i sammenligning til Bangkok. Her er ikke så meget trafik, ikke så højlydt ikke så kaotisk og ikke så hurtigt. Da vi har brugt hele dagen på at komme fra Koh Ngai hertil, er vi først klar til at se lidt af byen sent eftermiddag. Vi bor dog lige ved siden af Krabi Night market og floden. Og det giver mening at bo lige her, for det er lige det man har lyst til at se her i Krabi. Lige ud foran døren er der mange madboder langs flodpromenaden, her spiser vi lidt af det hele og prøver os igennem nogle ting vi godt kender og nogle vi ikke har smagt før. Night market er 5 min derfra og da vi er gået rundt her er klokken også lige pludselig mange og især børnene er trætte, så vi skynder os hjem for at gøre klar til i morgen.

Ein langer leicht kaotischer Reisetag. Wir hatten fast noch einen halben Tag am Strand. Wir sind morgens früh wach geworden und haben die Sonne aufgehen sehen. Ein unglaublich stiller und schöner Start in den Tag.

Die Mädels haben sich sehr süß verabschiedet, die Familie ist heute auch auf der Weiterreise.

Gegen Mittag kam das Boot um uns abzuholen und dann ging’s gleich weiter nach Sala Dan um Christians maßgeschneiderten Leinenhemden abzuholen. Sehr sehr günstig und die sind echt gut geworden.

Die Weiterreise nach Krabi hatten wir noch nicht geplant weil wir den Zeitplan vorab nicht einschätzen konnten. Zum Glück konnoterer uns der Hemdenschneider mit nem Taxi weiterhelfen und gegen Nachmittag waren wir dann in Krabi, wo unser Flug nach Bangkok morgen früh fliegt.

Krabi ist eine süße thailändische Stadt, nicht zu vergleichen mit Bangkok. Viel weniger Verkehr, nicht so laut, nicht so chaotisch nicht so schnell. Weil wir den ganzen Tag gebraucht haben um von Koh Ngai hierher zu kommen, sind wir erst gegen späten Nachmittag bereit die Stadt zu sehen. Gleich nebenan ist der Krabi Nachtmarkt und gegenüber ist das Flussufer, wo in langen Reihen kleine Essstände stehen, mit gelben Dächern. Wir wohnen sehr praktisch, quasi gleich neben all dem was man hier sehen möchte.
Wir haben uns durch die Stände gefuttert, Dinge die wir schon kannten und auch wieder neue Dinge ausprobiert. Danach ging’s noch zum Night Market 5 min weiter und dann ist es schon so spät dass wir wieder ins Hotel gehen, die Kids sind müde und morgen geht’s früh schon wieder mit dem Flieger nach Bangkok.

Fra Krabi til Bangkok og tiden i Bangkok

En uspændende flyvetur fra Krabi til Bangkok på ca. 2 timer senere er vi i ankommet. Især for mama A, som ikke har været i sådan en storby før, er det hele en ny oplevelse. Taxaturen fra lufthavnen tager langt tid og man står nærmest kun stille i den rodede thailandske trafik. Vi bor også lige i midtbyen, der hvor alle shoppingcentre og store hoteller ligger. Det var ikke fordi det var præcis her vi vil bo, men fordi det var her vi fandt et billigt tilbud. Det har været uoverskueligt at lede efter hotelværelse i Bangkok, fordi der er så meget at vælge imellem.

Hvis man vil slutte turen med en masse shopping så er området omkring Pratunam virkelig godt.
Næste gang vil vi booke ved floden, den østrigske familie anbefalede det, da floden  byder på en virkelig behagelig måde at komme rundt i Bangkok på.

Vi brugte førstedagen i Bangkok efter indtjekning og tiltrængt lur til at spise på Nightmarket og kigge lidt rundt.

Dag nr. 2 gik med svømmetid i poolen om formiddagen og så fik mama A lov til at have lidt mama-tid, imens de begge sov.
Jeg havde booket en friseurtid inden vi kom til Bangkok. Så jeg var lige væk i nogle timer for at få klippet og farvet hår. Rigtig rigtig dejligt og jeg føler mig meget heldigt at jeg lige nåede det inden vi kom hjem igen.
Bagefter kiggede vi lidt på det kæmpestore shoppingcenter centralwOrld vi bor ved siden af, sådan et stort center havde vi begge ikke rigtig set før. Vi fik også shoppet lidt og vi kan allerede afsløre at vi fik det hele til at passe i vores bagage 😳👍

Dag 3 gik med Pool, nedpakning, udtjekning, fodmassage til mama og papa på samme tid (det har vi alligevel ikke nået før) og nu sidder vi bare i hotellets lounge og så skal snart ud for at finde noget at spise og bagefter tage en taxa hen mod lufthavnen.
Farvel Bangkok, vi har ikke nået at se meget af byen, men vi har fået et godt indtryk og storbyferie er alligevel ikke det vi kom til Thailand for. Det var ø ferien og det har vi heldigvis fået en masse af 🏖️💦💛🦀

Nach zwei Stunden Flug von Krabi nach Bangkok sind wir in der Großstadt angekommen. Mama A war noch nie in so einer Großstadt. Und nach einer richtig langen Taxifahrt mit nur stop and go, sind wir gefühlt in der Mitte Bangkoks angekommen. Unser Hotel liegt gleich neben all den riesigen Shopping-Centers und den anderen riesigen Hochhäuser-Hotels. Hier wollten wir nicht unbedingt wohnen, aber es war das Angebot das am günstigsten war. In Bangkok ein Hotel zu finden war auch am anstrengendsten weil es so viele verschiedene Möglichkeiten gibt. Wenn man seinen Thailand Urlaub mit Shopping beenden möchte, ist das Gebiet Pratunam super 😁Nächstes mal möchten wir gerne irgendwo am Fluss was finden, weil wir von der österreichischen Familie den Tipp bekommen haben, dass es sehr schön ist den Fluss als Transportmittel zu benutzen, eine entspannte Art und Weise hier in Bangkok von a nach b zu kommen.

Wir haben den ersten Tag hier in Bangkok nach dem Einchecken und einem überfälligen Mittagsschlaf zum Essen auf dem Nightmarkt nebenan genutzt und um die Gegend zu erkunden.

Tag 2 haben wir vormittags hier im Pool verbracht und während die beiden schliefen, hat Mama A etwas Zeit für sich gehabt. Ich habe vorweg schon einen Friseurtermin gebucht und war dann ein paar Stunden weg um die Haare zu schneiden und färben. Sehr cool mit zwei kleinen Kindern die Möglichkeit zu bekommen etwas Gutes für sich zu tun.
Danach waren wir in einem riesigen Shoppingcenter hier gleich nebenan, eigentlich nur zum gucken aber wir haben auch etwas geshoppt. Ich kann jetzt schon erzählen das wir sogar alles in unserem Gepäck haben verstauen können 😳👍

Tag 3 wurde mit Pool, Packen, Auschecken, Fußmassage für Mama und Papa (gleichzeitig haben wir das bisher noch nie hinbekommen mit zwei kleinen Kids).
Jetzt sitzen wir in der Hotellounge und finden gleich was zu essen für uns alle und nehmen dann ein Taxi zum Flughafen.

Tschüss Bangkok, wir haben nicht so viel von dir gehen, aber einen guten Eindruck bekommen. Wir sind auch nicht für die Großstädte nach Thailand, sondern für Sonne und Strände und vom Inselurlaub haben wir zum Glück richtig viel abgekommen   🏖️💦💛🦀

Tilbagerejse

Tilbagerejsen gik helt som den skulle. Alle sov, børnene allerede inden vi sat os i flyveren og så sov vi stort set indtil klokken blev halv 8 (thailandsk tid). Næste gang booker vi helt sikkert en natfly igen!

Ankommet i lufthavnen skulle vi stadigvæk vente på bus og så gik rejsen med bus og færge videre til Aarhus, hvor vi alle 4 ankom meget trætte, fordi vi på dette tidspunkt havde været på benene i over 24 timer. Det er lidt hårdere at rejse den vej tidsmæssigt fordi man bliver tidlig trætte, men dagen i Danmark er langt fra at værre om. Men vi holdt os vågen og dagen efter ankomst, føler vi allerede at vi er over det væreste jetlag.

Tak Thailand det har været en fantastisk ferie du har givet os! Vi er tanket op på energi og klar til vores hverdag i Danmark🙏🏻

Opret din egen hjemmeside med Webador